سرویس و نگهداری دوره ای ادارات و شرکت ها

تعمیر قطعات

تعویض باقطعات اصلی

گارانتی تعمیرات

انواع کارشناس به محل

مشاوره در نحوه نگهداری تجهیزات

چرا تعمیرات

تعمیرات یو پی اس، استابیلایزر و غیره به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که به قصد احیای مجدد و رفع عیب از یک وسیله‌ی برقی معیوب شده،‌انجام داده خواهد شد. این کار سبب می‌شود تا وسیله‌ی برقی معیوب، با صرف هزینه‌ی کمترنسبت به دستگاه نو مجدد به سلامت برگشته و از پس انجام وظیفه‌ی خود برآید. به همین دلیل این موضوع تعمیرات، بسیار اهمیت دارد. البته تعمیراتی که توسط کادر مجرب و متخصص انجام گیرد. در این بیاوریم که چرا باید برای تعمیرات یو پی اس و ترانس و استابیلایزر خود اقدام کنیم.  

تعمیرات یو پی اس و استابلایزر در بیش‌تر موارد، به صرفه است.

نه همیشه، اما در بیش‌تر موارد هزینه‌های صرف شده برای تعمیر یو پی اس خراب، بسیار پایین‌تر از سایر راهکارها خواهد بود. به عنوان مثال، زمانی‌که تنها تعویض و جایگزینی یک قطعه‌ی خاص ازیو پی اس(با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر) انجام می‌گیرد، شما می‌توانید مجدد صاحب یک یو پی اس سالم باشید. این مقرون به صرفه بودن تعمیرات، شاید مهم‌ترین دلیل انجام آن باشد.

خرید یو پی اس گران تمام خواهد شد.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا به جای سپردن لوازم برقی خراب شده‌ی خود به دست تعمیرکاران، از خرید مدل‌های نو و جدید بهره‌مند شوند. این ایده به خصوص برای لوازم بسیار قدیمی، قابل تأیید خواهد بود. اما باید به هزینه‌های بالای آن نیز توجه داشت. مدل‌های جدیدتر ویو پی اس نو، به دلیل برخورداری از تکنولوٰژی‌های حدید، اغلب هزینه‌های بسیار گرانی دارند. بنابراین اگر بودجه‌ی محدودی دارید، خرید یو پی اس جدید گزینه‌ی چندان مناسبی نخواهد بود.

یو پی اسهای قدیمی، لزوماً خراب نیستند.

فرسودگی وسایل به خصوص از نظر ظاهری،دلیل تعویض و جایگزینی با مدل‌های جدیدتر است. اما هر فرسودگی در سیستم وسیله‌ی برقی، نشانه‌ی خراب شدن نیست. و معمولا یو پی اسها با یک سرویس و به روز رسانی احیا میشوند  و بالای 70 درصد خرابی یو پی اسها از فرسوده شدن باتریها میباشد لذا با تعویض باتریها سیستم برق رسانی در یو پی اسها انجام میگردد!

انتخاب یک تعمیرگاه مناسب برای سپردن تعمیر دستگاه های الکترونیکی و برقی کمی سخت بنظر می آید. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که زمانی که قصد دارید تعمیر دستگاه برقی خود را انجام دهید، ترجیح بدهید فرآیند تعمیر دستگاه شما توسط یک مجموعه ی حرفه ایی و کاربلد صورت بگیرد. ما در شرکت گروه فاریان  با تشکیل کادر حرفه ایی و مهندسین با تجربه در حوزه ی تعمیر دستگاه های یو پی اس، تلاش کرده ایم همواره خدماتی مناسب و با کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهیم. جهت تعمیر دستگاه یو پی اس خود یا سرویس نگهداری سالانه می توانید با شماره تماس شرکت تماس بگیرید و از مشاوره همکاران ما بهره مند گردید

سرویس و نگهداری UPS

استفاده مناسب و سرویس و نگهداری UPS و سایر تجهیزات برق اضطراری به صورت صحیح، باعث افزایش طول عمر و حفظ عملکرد مناسب این تجهیزات می‌شود. دستگاه یو پی اس نقش مهمی در فراهم کردن بک آپ تایم برای تجهیزات در زمان قطع برق و حفاظت از تجهیزات حساس و گرانقیمت ایفا می‌کند. در این مطلب به اهمیت سرویس و تگهداری یوپی اس، موارد مورد بررسی در بازدیدهای دوره‌ای سرویس و نگهداری و مزایای قراردادهای سرویس و نگهداری می‌پردازیم.

اهمیت سرویس و نگهداری UPS

سرویس و نگهداری UPS از دو جنبه اهمیت دارد. اولا یوپی اسها به عنوان یک منبع تامین برق در زمان قطع برق به شمار می‌روند و خرابی و از کارافتادن یو پی اس، باعث توقف عملکرد تجهیزات و آشفتگی در روند اجرای امور می‌شود. همچنین یو پی اس‌های آنلاین دارای تکنولوژی تبدیل دوگانه هستند و کاربرد ضروری در محافظت از تجهیزات و ممانعت از انتقال هر نوع بی کیفیتی جریان برق ورودی به تجهیزات ، حتی در زمان اتصال جریان برق، دارند. در بخش‌های مختلف از جمله صنایع، مراکز درمانی و بیمارستانی، دیتاسنترها و اتاق‌های سرور، مراکز بزرگ آموزشی، مجتمع‌های تجاری، سازمان‌ها و سایر بخش‌ها، از تجهیزاتی استفاده می‌شود که به هرگونه نوسان ولتاژ و فرکانس حساس هستند. افت عملکرد یو پی اس و با توقف آن، ممکن است باعث آسیب و خرابی تجهیزات حساس و گرانقیمت شود.

داشتن یک برنامه منظم سرویس و نگهداری یو پی اس به اندازه انتخاب یک دستگاه UPS مناسب، اهمیت دارد. سرویس و نگهداری یو پی اس به صورت دوره ای و منظم باعث می‌شود که یو پی اس به صورت ناگهانی از کار نیافتد یا عملکرد آن دچار افت یا اختلال نشود.

تعمیرات

چه تجهیزات و برندهایی توسط کارشناسان ما تعمیر میگردند

1

UPS

تکفاز و سه قاز صنعتی

لو گو برندها

2

ترانس و استابیلایزر

تکفاز و سه قاز صنعتی

لو گو برندها

3

اینورتر

تکفاز و سه قاز صنعتی

انواع برندهای معتبر در توانهای مختلف

4

شارژر

تکفاز و سه قاز صنعتی

انواع برندهای معتبر در توانهای مختلف

فرآیند تعمیرات

فرایند تعمیرات در گروه فاریان 

توضیحات: در صورت امکان سرویس و تعمیر در محل در استان تهران کارشناس اعزام میگردد و در صورتی که خارج از تهران هستید می توانید بعد از مشاوره با کارشناس ما دستگاه را برای تعمیر به شرکت ارسال نمایید.

در زمان خرابی یو پی اس چه مراحلی انجام دهیم

  1. ابتدا شما باید مطمئن
  2. شوید که دستگاه شما دچار آسیب شده است. برای این کار ابتدا باید به صفحه نمایش یو پی اس دقت کنید تا ببینید دستگاه شما دارای خطا شده است یا خیر؟
  3. اتصالات دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که کابل های دستگاه مشکلی نداشته باشد و به منبع تغذیه و باتری ها متصل است.
  4. به صداهای دستگاه توجه کنید و در صورتی که صداهای متفاوت را میشنوید سریعا با مرکز تعمیرات دستگاه یو پی اس خود تماس بگیرید.

مشکلات رایج در UPS

  1. 1. خرابی باتری

باتری در دستگاه UPS عمر محدودی دارد و ممکن است با گذشت زمان خراب شود. در صورت خرابی باتری، لازم است آن را تعویض کنید.

  1. خرابی مدارهای الکترونیکی

در صورت خرابی قطعات الکترونیکی دستگاه UPS، لازم است قطعات خراب را تعویض کرده و مدارهای الکترونیکی را بازنشانی کنید.

  1. مشکلات اتصالات و سیم‌ها

اتصالات و سیم‌های دستگاه UPS ممکن است در طول زمان کمرنگ شده یا جدا شوند. در صورت مشاهده هرگونه مشکل در اتصالات، آن‌ها را بررسی و تنظیم کنید.

4-دستگاه خطا می دهد : در این حالت دستگاه را بایستی از جوانب مختلف مانند بار اضافی، مدار کنترل، قسمتها سنسوری و فن ها و باطری ها چک شوند.

  5دستگاه روشن است اما برق خروجی ندارد : در این حالت بایستی مواردی مانند کابلهای خروجی، باطری و اتصالات مرتبطه و بخشهای بردی مربوط به اینورتر دستگاه را بررسی کنید. در مرحله بعد بایستی فیوزهای مربوط به دستگاه را بررسی نمایید. در مرحله بعد بایستی نسبت به صحت عملکرد برد دستگاه نیز مطمئن شد.

   6  باتری یو پی اس شارژ نمی شوند : در صورتیکه از همه اتصلات دستگاه، سالم بودن باطری دستگاه و همچنین کابلهای ارتباطی دستگاه مطمئن هستید بایستی برد دستگاه و عملکرد آن نیز بررسی گردد.

  7 یو پی اس کلا روشن نمی شود : در این حالت بایستی موارد زیر بررسی گردد: کابل ورودی دستگاه بایستی بررسی گردد. فیوزها، برد اصلی دستگاه، و برد ال سی دی دستگاه بایستی بررسی گردد تا علت روشن نشدن دستگاه پیدا شود.

آلارمها و خطای یو پی اس ها

بسیاری از ما در زمان بروز مشکل یو پی اس با کد خطاهایی روبرو می شویم که علت آن را نمی دانیم. اما باید به عرضتان برسانیم که برخی از این کدها نشانگر مشکلات جدی هستند. این هشدار دهنده های تعمیر یو پی اس شامل موارد زیر هستند:

  1. INVERTER

خطای اینورتر هنگامی خود را نشان می دهد که قطعه در حال کار کردن بوده و LED مربوط به Bypass نیز خاموش است.

  1. خطاهای شنیداری یو پی اس

گاهی اوقات نیز این خطاها شنیداری هستند، یعنی به صورت آلارم هایی به صدا در می آیند. هر چند که شناخت تعداد دقیق این آلارم ها در مدل های گوناگون متفاوت بوده و در دفترچه راهنما می توانید اطلاعات کسب کنید.

  1. وضعیت باتری

از دیگر خطاها که مربوط به وضعیت باتری است، ردیفی از LED ها وجود دارند که در یک نوار عمودی میزان شارژ باتری را نشان می دهند. هر قدر که تعداد این چراغ ها کمتر شود، شارژ باتری نیز رو به کاهش است.

 

وضعیت کلی یو پی اس در حالت ها و مودهای مختلف

عکس و فیلم تعمیرات یو پی اس با ذکر برند